Loading...
Przejdź do treści
99
Wirtualna jesień życia. Spotkanie z Damianem Gałuszką

Wirtualna jesień życia. Spotkanie z Damianem Gałuszką

Silver gaming to zjawisko, które – wbrew stereotypowi przypisującemu zainteresowanie grami wyłącznie młodzieży – staje się coraz popularniejsze. Damian Gałuszka, autor książki Wirtualna jesień życia. Rozważania o roli gier cyfrowych w życiu osób starszych, pokazuje korzyści i ryzyka wynikające z gamingowej pasji dla seniorek i seniorów, a także analizuje wpływ zmian struktury demograficznej na rynek gier wideo.
Rozmowę z drem Damianem Gałuszką poprowadzi Krzysztof Szeremeta.

Pobranie wejściówek na to wydarzenie jest równoznaczne z zapoznaniem się z postanowieniami Regulaminu Organizatora wydarzenia.
11 kwietnia 2024, godz. 18:00

Digital Dragons Hub – zespół Krakowskiego Parku Technologicznego zajmujący się wsparciem branży gier – zaprasza na spotkanie autorskie, które odbędzie się 11 kwietnia 2024 roku w Pałacu Potockich. 

O KSIĄŻCE:
Monografia zawiera holistyczne ujęcie zjawiska silver gamingu, to znaczy uwzględniające zarówno indywidualne, jak i instytucjonalne konteksty użycia gier przez osoby starsze, a także możliwe tego pozytywne, jak i negatywne konsekwencje dla funkcjonowania i dobrostanu starszych graczy w kontekście rodzinnym, zdrowia fizycznego i psychicznego oraz aktywizacji społecznej. Książka dzieli się na dwie główne części.
Część pierwsza, analityczna i w dużej mierze oparta na analizie materiałów zastanych, zawiera omówienie podstaw (społecznych, kulturowych, demograficznych) dla pojawienia się i popularyzacji zjawiska silver gamingu. Część druga, empiryczna, zawiera przedstawienie i omówienie wyników badania własnego, zrealizowanego z wykorzystaniem metod jakościowych. Badanie to poszerza dostępną wiedzę o praktykach polskich srebrnych graczy w wyżej opisanym zakresie, a także użycia gier cyfrowych w polskich instytucjach senioralnych. Całość dopełniają rozważania o charakterze aplikacyjnym w formie zbioru rekomendacji, których wdrożenie powinno przyczynić się do popularyzacji – jak określił to autor – „rozwojowo korzystnego” korzystania z gier cyfrowych przez osoby starsze. Książka skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – badaczy zajmujących się problematyką starości oraz grami cyfrowymi, edukatorów i przedstawicieli instytucji senioralnych, decydentów kształtujących polityki senioralne, twórców gier zaintrygowanych demograficznymi przemianami środowiska graczy czy też samych srebrnych graczy i ich rodzin.

dr Damian Gałuszka – socjolog, adiunkt na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie, wieloletni pasjonat gier wideo. Zajmuje się analizą wpływu technologii na funkcjonowanie społeczeństw i ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań cyfrowych. Autor licznych badań, wystąpień oraz tekstów naukowych, między innymi monografii Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje

Krzysztof Szeremeta – poeta, animator kultury, wiceprezes stowarzyszenia Kultura w Pracy, autor tomów Nowy dokument tekstowy (Gniezno 2011) i Czarne poszetki (Łódź 2019), koordynator ds. promocji w Digital Dragons. 

Wybierz bilety

Twój koszyk