Program: 
I część:
Jędrzej Siwek – Requiem (Britten / Fauré / Mozart / Verdi) (2023)  [premiera światowa]
II część:
Mats Gustafsson – EE Opus One na zespół mieszany i dyrygenta (2022)
Mats Gustafsson – Plugs Extended na zespół mieszany i dyrygenta (2000/2018/2022, wersja 13)

Wykonawcy:
Jędrzej Siwek – elektronika, gramofon, syntezator, nagrania terenowe
Ensemble E:
Daniel Formo – organy, fortepian
Susana Santos Silva – trąbka
Arne Forsén – fortepian, klawikord
Anders Hana – langeleik, skrzypce hardingfele, harfa żydowska
Sylwia Świątkowska – suka biłgorajska
Maniucha Bikont – wokal, tuba
Mats Gustafsson – saksofony, flety, prowadzenie zespołu

Ensemble E to międzynarodowy zespół artystów i muzyków pod kierownictwem Matsa Gustafssona działający na polach współczesnej muzyki eksperymentalnej, noise’u, improwizacji, folku, free jazzu i innych tradycji muzycznych. Stworzył zupełnie nową ekspresję zbudowaną na okruchach pamięci.

Grupa powstała z inicjatywy fundacji Avant Art i Matsa Gustafssona, szwedzkiego instrumentalisty i kompozytora. Pod jego kierownictwem artyści przeprowadzili badania alternatywnych sposobów ekspresji muzycznej w obrębie tradycji ludowych ze Skandynawii, Polski i Portugalii. Gustafsson poprosił artystów o podzielenie się najważniejszym osobistym wspomnieniem muzycznym – melodią pierwszej kołysanki czy pieśni, która trwale się w nich zapisała. To był punkt wyjścia do kolektywnej pracy nad utworem EE Opus One. Tak powstała zupełnie nowa ekspresja zbudowana na okruchach pamięci.

W kompozycji poza tradycyjnym jazzowym instrumentarium wykorzystane zostaną instrumenty tradycyjne Polski (suka biłgorajska) oraz Norwegii (langeleik, hardingfele). Sam Mats Gustafsson to mistrz improwizacji, ale też panowania nad dużymi formami muzycznymi i dużymi zespołami. Koncert odbywa się w ramach współpracy z fundacją Avant Art – to krakowski przystanek na trasie polsko-skandynawskiego projektu In Between Norway & Poland.

Koncert Jędrzeja Siwka balansuje między muzyką współczesną i ambientową. Siwek czerpie inspiracje z bogatego dziedzictwa requiem – mszy żałobnych, zwłaszcza tych tworzonych w epokach klasycyzmu i romantyzmu.
 
Poprzedzający polsko-norweski projekt koncert Jędrzeja Siwka będzie rozpisany na syntezatory analogowe, wirtualny chór, wirtualny kwartet smyczkowy, loopery oraz elektronikę. Artysta opowiada historie dźwiękiem, balansując między muzyką eksperymentalną, współczesną i ambientową. Zadebiutował w 2020 roku albumem La Mer nawiązującym do utworu Debussy’ego, teraz czerpie inspiracje z bogatego dziedzictwa requiem – mszy żałobnych, zwłaszcza tych tworzonych w epokach klasycyzmu i romantyzmu: kompozycji Mozarta, Verdiego, Faurégo czy Berlioza. Połączone z premierą płyty pierwsze wykonanie Requiem podczas Sacrum Profanum stanowi propozycję dołączenia do kolektywnego przeżywania smutku i straty. Koncert to również przestrzeń do medytacji, głębokiego słuchania, odnalezienia spokoju ducha na tle muzyki sprzyjającej wyciszeniu oraz odpuszczaniu.