
WINDS DAYS! CONCERT: BAROQUE DAY
Od XV wieku obój, podobnie jak cynk, sackbut (wczesna forma puzonu) czy trąbka, był instrumentem używanym do gry głównie podczas wydarzeń plenerowych – tych najważniejszych, symbolizował bowiem władzę książąt i królów. Jednak wraz z narodzinami opery w początkach XVII wieku poddano go licznym zmianom, które sprawiły, że obojowe brzmienie złagodniało, a instrument stał się pełnoprawnym członkiem orkiestr, także tych, które przegrywały do tańca. I już tylko kwestią czasu było, kiedy czarujący obój utoruje sobie drogę do prywatnych komnat i pokojów...
Komentarz do koncertu prowadzony w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski.
Wykonawcy:
Elsa Frank – szałamaja, bombardino, obój, obój d’amore, obój da caccia
Jérémie Papasergio – pomorty, dulcjan, fagot, flety, flageolet
Gabriel Rignol – teorba
Program:
Pierre-Francisque Caroubel (1556–1611/1615) / Michael Praetorius (1571–1621) Suite pour la Reine
Samuel Scheidt (ok. 1587–1654) Gaillarde Battaglia
Louis Couperin (ok. 1626–1661) Fantaisie
ms Phidor Marches françaises
Jacques-Martin Hotteterre (1674–1763) Suita c-moll
Johann Sebastian Bach (1685–1750) Sinfonia e-moll BWV 76
Antonio Vivaldi (1678–1741) Adagio – Allegro z Sonaty c-moll
Georg Philipp Telemann (1681–1787) Andante – Vivace z Sonaty triowej a-moll
George Frideric Handel (1685–1759) Largo – Allegro z Sonaty F-dur
Christoph Graupner (1683–1760) Largo – Allegro z Sonaty triowej F-dur