Loading...
Przejdź do treści
99
Sacrum Profanum: Interakcje

Karnet na Sacrum Profanum: Interakcje

Jeden z wiodących polskich festiwali muzyki współczesnej, punkt zbiórki dla klasyki i alternatywy, miejsce muzycznych przełamań i wyłamań — idzie w miasto.

Pokonując bariery czasowe festiwalu, rozchodzi się w różne czasy i miejsca — żeby się spotykać. W końcu kultura to sposób komunikacji. Zwłaszcza ta współczesna sporo mówi nam o nas samych, zwłaszcza ta muzyczna dotyka naszych emocji, intuicji, eksperymentuje z naszym poczuciem czasu. Muzyka gubi nas i odnajduje, a tym samym odkrywa przed nami inne wymiary naszej wrażliwości. W konfrontacji z innym mediami podsuwa tropy, tak by każdy mógł odnaleźć swoją ścieżkę.

Cykl Sacrum Profanum: Interakcje to preteksty do czterech spotkań. Jego pomysłodawcami są, działający z ramienia festiwalu, członkinie i członkowie Spółdzielni Muzycznej — zespołu muzyki współczesnej nagrodzonego w tym sezonie przez fundację Ernsta von Siemensa. Swobodnie podróżując po terenach klasyki XX wieku, odrywają się od swojej tradycyjnej edukacji muzycznej, żeby eksplorować muzykę elektroniczną, ambientową, konfrontować się z tekstem, obrazem i szukać własnych tożsamości w chaotycznym teraz. Zaproponowali czas z muzyką kobiet (Saunders / Zubel / Glojnarić / Bauckholt) i mężczyzn (Blecharz / Shlomowitz / Mykietyn / Cage). Zaplanowali rozmowy z przedstawicielami teatru / muzyki popularnej / literatury. Ćwiczą, jak to muzycy — ale zaraz potem wychodzą, słuchają i się rozglądają, czekając na interakcje.

25 sierpnia 2022, godz. 19:28
Teatr KTO / Jana Zamoyskiego 50, 30-523 Kraków
120

W skład karnetu wchodzą koncerty:

Przekraczamy granice - 25 sierpnia 2022, 19.30, Teatr KTO

Wojtek Blecharz, Torpor na klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian
Sara Glojnarić, sugarcoating #2 na klarnet, wiolonczelę i fortepian
Bruno Mantovani, Concerto de chambre n°2 na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i perkusję
Matthew Shlomowitz, Popular Contexts, Volume 7: Public domain music na klarnet, gitarę elektryczną, syntezator i sampler, perkusję i wiolonczelę


Poza czasem - 20 października 2022, Teatr Łaźnia Nowa

Georg Friedrich Haas, Sextett / tria ex uno na flet, klarnet, fortepian, perkusję, skrzypce i wiolonczelę
Tristan Murail, Garrigue na flet, altówkę, wiolonczelę i wibrafon
Paweł Mykietyn, La strada na saksofon, wiolonczelę i fortepian elektryczny Rhodesa / elektronikę
Rebecca Saunders, Sole na mobilny akordeon, perkusję i fortepian

Idzie nowe - 3 grudnia 2022, Teatr KTO

Zygmunt Krauze, premiera (z udziałem kompozytora)
Zygmunt Krauze, Poem of Apollinaire na rozstrojone pianino i 12 instrumentów (z udziałem kompozytora)
Paweł Malinowski, premiera


Poza instrumentem - 15 grudnia 2022, ICE Kraków

John Cage,Imaginary Landscape No.1 na dwa gramofony, fortepian i talerz
Carola Bauckholt,Luftwurzeln na flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę
Andrzej Kwieciński, a 6[+1] na flet, lupofon, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian
Agata Zubel,Not I na głos, flet, klarnet, perkusję, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (z udziałem kompozytorki)

Wybierz bilety

Twój koszyk