Czy to się uda? Zrównoważony rozwój w sektorach mody i jedzenia
W analizach eksperckich ubrania i żywność są zwykle traktowane osobno, ale łączy je wiele. To między innymi materialność i niezbędność w życiu codziennym. Sektory żywności i mody oddziałują też na inne branże kluczowe dla rozwoju współczesnych miast, zwłaszcza na turystykę i usługi czasu wolnego. Te wszystkie cechy sprawiają, że oba sektory łączy jeszcze jedno: ogromny wpływ na środowisko: zużywanie zasobów oraz katastrofalne zanieczyszczenia wody, powietrza i gleby. Widoczne wśród konsumentów zainteresowanie produktami ekologicznymi sugerowałoby zmiany trendów w kierunku produktów lokalnych i bezodpadowych, a cyfryzacja branż – rosnące możliwości śledzenia łańcuchów dostaw. Czy niszowe, lokalne rozwiązania w sektorach żywności i mody mają szanse stać się głównym nurtem?Jakie nowe rozwiązania podsuwa porównanie tych branż i czy mogą stać się one dla siebie wzajemnie inspirujące? Jakie kompetencje będą niezbędne w tworzeniu nowych miejsc pracy w branżach kreatywnych łączących zrównoważone modę i jedzenie? Czy zrównoważony rozwój sektorów żywności i mody jest w praktyce możliwy? Punktem wyjścia w dyskusji na te tematy będą rezultaty projektu „Synergia mody i żywności dla zrównoważonego rozwoju” oraz wypowiedzi dwóch ekspertek: Moniki Boryckiej i Moniki Murzyn-Kupisz.
Debata odbywa się w ramach projektu Fashion & Food Synergy for Sustainability.