"Podszepty. Typographic Horror Story" Pawła Krzywdziaka i Mai Starakiewicz Wystawa Pawła Krzywdziaka i Mai Starakiewicz prezentuje proces powstawania eksperymentalnego kroju pisma, który był dla autorów pretekstem to zmierzenia się z własnymi post-akademickimi demonami i próbą dowartościowania wszystkiego, co oślizgłe, mętne i kolczaste. Paweł Krzywdziak i Maja Starakiewicz w roku 2023 rozpoczęli pracę nad krojem pisma, który z uporem nazywają „eksperymentalnym”, by zwolnić się z odpowiedzialności i skupić na generowaniu przyjemnego chaosu. Rozmowy o typograficznym potencjalne nietypograficznych rysunków Mai zaczęły obrastać w szkice pojedynczych glifów, a następnie coraz bardziej absurdalnych, post-typograficznych form (takich jak prototypy literoidalnych figurek kolekcjonerskich). Wystawa prezentuje efekty procesu, który był dla autorów pretekstem do zmierzenia się z własnymi post-akademickimi demonami i próbą dowartościowania wszystkiego, co oślizgłe, mętne i kolczaste. *** Paweł Krzywdziak to cybernetycznie zresuscytowany rzemieślnik; profanicznie systematyzuje rzeczywistość i to, co poza nią; wykładowca w Pracowni Liternictwa i Typografii (ASP Kraków) oraz na studiach edytorskich (UJ Kraków); niezdecydowany, czego bardziej nie znosi – sztuki czy designu – więc zajmuje się jednym i drugim; kompulsywny rytownik. Maja Starakiewicz to upiorna lalka-projektantka, poluje na to, co niepokojące, dziwaczne i groteskowe, wykładowczyni w Pracowni Rysunku Narracyjnego (ASP Kraków) i na Wydziale Sztuki (AT Tarnów), Starsza Specjalistka od Śmiesznych Robaków w kolektywie Grupa Robocza, rezydentka Podmroku.