Dwa zupełnie odmienne oblicza gitary, preparowano-eksperymentalne i rockowo-frenetyczne.
John Zorn nie wymaga wprowadzenia. Book of Heads to skomponowany w 1978 roku cykl 35 gitarowych miniatur, zainspirowany nie tylko wystawami Metropolitan Museum of Art, ale też sylwetkami słynnych polityków czy artystów. Początkowo został zadedykowany Eugene’owi Chadbourne’owi i wykorzystuje wiele z jego oryginalnych rozszerzonych technik gry na gitarze (gra balonem, mokrym palcem, z mówiącymi lalkami), ale też całe naręcze zarówno klasycznych, jak i zupełnie nowych technik (gra ołówkiem czy ryżem). Cykl rozpowszechnił się wśród gitarzystów na świecie, wielu traktowało go niczym elementarz rozszerzonej gitary. Jednym z nich był James Moore, którego ponowne odczytanie cyklu zostało zarejestrowane również na filmie i ponownie opublikowane przez Tzadik Records. W Krakowie usłyszymy właśnie jego interpretację. Muzycznie miniatury sięgają do języka filmu, animacji, kina noir, muzyki świata czy swobodnej improwizacji. Partytura składa się z zestawu 35 małych kart z notacją klasyczną, graficzną i instrukcjami słownymi.
So, on a piece of paper, written in large letters & placed on the mixing console
– No Pussyfooting –
that we should not compromise what we felt to be right
— R. Fripp
No [more] Pussyfooting to projekt przenoszący na scenę klasyczne już albumy studyjne No Pussyfooting i Evening Star duetu Briana Eno i Roberta Frippa. To preambientowe eksperymenty z wczesnych lat 70. Unikalne połączenie taśmowych loopów Eno z rockową gitarą Frippa, tworzące wielowarstwowe pejzaże dźwiękowe. Dwa wybrane utwory, mieszczące się pierwotnie na pełnych stronach winylowych wydań, pięknie łączą bogate tekstury dźwiękowe obu tych technik. Użycie współczesnej technologii w kombinacji z oryginalną „frippertroniką” i podwójnym zestawem magnetofonów szpulowych Revox pozwoliły przygotować ten studyjny materiał do wykonywania na żywo. Przygotujcie się na prawdziwie bezkompromisową i abstrakcyjną wersję eksperymentów muzycznych z rockowym zacięciem.