Jena Jang jest wokalistką, muzykiem eksperymentalnym i artystką performatywną z Korei Południowej, obecnie mieszkającą w Pradze w Czechach. Jej twórczość eksploruje granice elektroniki mocy, rozszerzonej improwizacji wokalnej i wysokich częstotliwości generowanych przez syntezatory modułowe własnej konstrukcji. Czerpiąc inspirację z buddyjskich śpiewów, jogicznej pracy oddechowej, śpiewu gardłowego i tradycyjnych koreańskich form muzycznych, takich jak Pansori, Samulnori i rytuałów szamańskich, jej występy są surowym, instynktownym wyrazem naturalnej energii. Fizyczność odgrywa centralną rolę, a ruchy takie jak headbanging, crawling i powtarzalne gesty mają na celu przekształcenie przeszłych traum i negatywnych wspomnień w pozytywne, oczyszczające doświadczenia. Ich doświadczenie w tańcu — obejmującym jazz, taniec współczesny, improwizację, koreański tradycyjny i japoński butoh — wraz z latami praktyki jogi i oddechu dodają jej sztuce wymiaru somatycznego. Jej interdyscyplinarne podejście płynnie łączy wizualizacje na żywo reagujące na dźwięk z ruchem fizycznym, dla tworzenia wciągających, naładowanych emocjonalnie działań peformatywnych.

Patryk Lichota - Beelocation to performans, w którym wszystkie dźwięki powstają i są kontrolowane za pomocą 2 thereminów - najstarszego instrumentu elektronicznego. Sygnały z thereminów są datafikowane i sterują oprogramowaniem oraz systemem modularnym. Kontrole dźwięku wspierają także czujniki ruchu, tworząc reaktywne kinestezyjne środowisko interaktywne. Projekt był prezentowany podczas trasy koncertowej w Japonii i Tajwanie w 2022 roku i zrealizowany w ramach stypendium Fundacji Wyszehradzkiej w National Tsing Hua University w Tajwanie.
Oślepiony treser elektrycznych pszczół. Chimeryczny śmiech wikłacza dziergającego natrętnie bzyczące tkaniny. Dwie wijące się i przeplatające nici thereminów – archaicznych prasinusów. Anteny-czułki drażnione niesfronymi rękoma mrocznego pszczelarza. Baty błysków chłoszczą grzbiety ścian.

Duet Logos - Godfried-Willem Raes i Moniek Darge z Gandawy.
Duet Logos stworzył w Gandawie miejsce, w którym można usłyszeć najróżniejsze rodzaje nowej muzyki. Oprócz tego ich własne dzieła były słyszane na całym świecie. Od Brazylii po Japonię i Stany Zjednoczone. Duet spotkał się na początku lat siedemdziesiątych w atmosferze protestów społecznych i politycznych.
Muzyka jest dla Monieka Darge i Godfrieda-Willema Raesa zajęciem przez 24 godziny na dobę. Ich życie osobiste i sztuka są ze sobą ściśle powiązane. Jednak na przestrzeni lat ich poglądy estetyczne uległy zmianie i stały się niemal przeciwstawne. W 1997 roku Logos Duo otrzymali tytuł oficjalnych ambasadorów kultury Flandrii. W roku bieżącym upływa 56 lat regularnej działalności centrum Logos w Gandawie, jednego z najważniejszych ośrodków sztuki dźwiękowej i muzyki współpczesnej na świecie.

-----------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Artystyczne Muzyka Centrum zapraszają na 32. edycję festiwalu Audio Art, która odbędzie się w dniach 15-24 listopada 2024 roku.

Koncerty odbędą się w Pałacu Potockich na Rynku Głównym, Hevre, Instytucie Kardiologii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz w budynku głównym AMKP przy ul. św. Tomasza 43. Wydarzenia Festiwalu Audio Art będą również transmitowane na żywo w Internecie.

Szczegółowy harmonogram, a także transmisje koncertów dostępne na stronie festiwalu.

Festiwal Audio Art w Krakowie odbywa się nieprzerwanie od 1993 roku. Premierowe koncerty, instalacje i performansy dotyczą przeglądu najważniejszych projektów sztuki dźwiękowej i muzyki współczesnej z całego świata. Ważne miejsce w programie zajmują polskie premiery o szczególnym wymiarze. Definiują nowy paradygmat sztuki współczesnej. Zawierają elementy powiązane z tożsamością artysty, jego szczególnej misji w formowaniu lokalnej kultury. Porządkują świat postpandemiczny z zabezpieczeniem dziedzictwa kulturowego. Kreują nowe formy sztuki wyrafinowanej, zaangażowanej wobec współczesnych wyzwań stawianych przez migrację i zagrożenia związane z wojną.

Koordynacja projektu: prof. dr hab. Marek Chołoniewski