Loading...
Przejdź do treści
99
Mixed Metaphores | IGLU

Mixed Metaphores | IGLU

18:00 | Sala 205:

Mixed Metaphores (Kraków, Warszawa) Martyna Zakrzewska, Anna Kwiatkowska, Sławomir Wojciechowski pianino, fortepian, skrzypce, elektronika
Sławek Wojciechowski: Elastic fictions na skrzypce, fortepian, syntezator i klawiaturę MIDI (2024)
Aleksandra Słyż: Seven figures na skrzypce, przestrojone pianino i live-electronics (2024)
Eivind Buene: Mixed Metaphores na skrzypce i minimooga (2019)
John Cage: Six melodies w wersji na skrzypce i syntezator (1950)
Heiner Goebbels: Six Bagatellen na skrzypce i sampler (2006)

19.00 | Sala Koncertowa:

IGLU - Ignaz Schick (Berlin) voltage controlled sampler sterowany napięciowo, elektronika  + Carl Ludwig Hübsch (Kolonia) głos poszerzony  

16 listopada 2024, godz. 18:00
Akademia Muzyczna im. K.Pendereckiego / Ul. Św. Tomasza 43 31-027 Kraków
30 zł

Mixed Metaphores to koncert w wykonaniu Anny Kwiatkowskiej - skrzypce i Martyny Zakrzewskiej - fortepian, pianino i Sławomira Wojciechowskiego - elektronika. W programie znajdą się premierowe utwory Sławka Wojciechowskiego, Aleksandry Słyż, Elvinda Buene, Johna Cage’a oraz Heinera Goebbelsa. Pianino w stroju Well temperated Piano La Monte Younga jest jednym z niecodziennych eksperymentów Aleksandry Słyż w programie koncertu w Sali 205 AMKP.

IGLU - Carl Ludwig Hübsch (rozszerzony głos) Ignaz Schick (sampler sterowany napięciem, elektronika)
Hübsch i Schick znali się od dłuższego czasu, ale spotkali się osobiście dopiero kilka lat temu. Od tego czasu współpracowali przy różnych okazjach, od duetów po duże konfiguracje zespołowe, eksplorując improwizowane, koncepcyjne i skomponowane sytuacje. Natychmiast nawiązali kontakt, dzieląc wspólny rodzaj humoru, świeżości i odwagi w materiale muzycznym, podejściu i praktyce.
Latem 2022 roku spotkali się w posiadłości Hübscha w Kolonii i spędzili popołudnie na improwizacji. Podczas tej sesji nagraniowej obaj artyści ograniczyli się do swoich nowych źródeł dźwięku: rozszerzonego głosu (Hübsch) i samplera sterowanego napięciem (Schick). Sesja dotyczyła eksploracji nowego terenu, poruszania się po nieznanym terenie w oparciu o ślepe zrozumienie.
Powstała muzyka zaciera granice między abstrakcyjną piosenką, poezja natychmiastowa/konkretna, improwizacja hałasowa, rozbudowana eksploracja dźwiękowa i eksperymentalne słuchowiska radiowe. Jest to dość intensywne, często szybko się rozwijające, a czasami po prostu zabawne.

-----------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Artystyczne Muzyka Centrum zapraszają na 32. edycję festiwalu Audio Art, która odbędzie się w dniach 15-24 listopada 2024 roku.

Koncerty odbędą się w Pałacu Potockich na Rynku Głównym, Hevre, Instytucie Kardiologii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz w budynku głównym AMKP przy ul. św. Tomasza 43. Wydarzenia Festiwalu Audio Art będą również transmitowane na żywo w Internecie.

Szczegółowy harmonogram, a także transmisje koncertów dostępne na stronie festiwalu.

Festiwal Audio Art w Krakowie odbywa się nieprzerwanie od 1993 roku. Premierowe koncerty, instalacje i performansy dotyczą przeglądu najważniejszych projektów sztuki dźwiękowej i muzyki współczesnej z całego świata. Ważne miejsce w programie zajmują polskie premiery o szczególnym wymiarze. Definiują nowy paradygmat sztuki współczesnej. Zawierają elementy powiązane z tożsamością artysty, jego szczególnej misji w formowaniu lokalnej kultury. Porządkują świat postpandemiczny z zabezpieczeniem dziedzictwa kulturowego. Kreują nowe formy sztuki wyrafinowanej, zaangażowanej wobec współczesnych wyzwań stawianych przez migrację i zagrożenia związane z wojną.

Koordynacja projektu: prof. dr hab. Marek Chołoniewski

Wybierz bilety

Twój koszyk