Loading...
Przejdź do treści
99
Lepsza przyszłość już była, przynajmniej zdaniem popkultury i filozofii

Lepsza przyszłość już była, przynajmniej zdaniem popkultury i filozofii

Jeszcze w latach 70. fantastyczno-naukowe wizje przyszłości wybiegały setki, a nawet tysiące lat do przodu. Napędzał je optymizm powojennego skoku technologicznego, którego ucieleśnieniem stał się kosmiczny wyścig ZSRR-USA. Wydawało się, że międzyplanetarne podróże, zaawansowane technologie do codziennego użytku i eliminacja śmiertelnych chorób to tylko kwestia czasu. Na ten temat porozmawiamy z dr. Patrickiem Leftwichem i dr Magdaleną Kozyrą. Prowadzenie: Samuel Nowak, PhD Emeritus.

Pobranie wejściówek na to wydarzenie jest równoznaczne z zapoznaniem się z postanowieniami Regulaminu Organizatora wydarzenia.

Czy chcesz porozmawiać o konkretnej grze, serialu, filmie, tekście czy zjawisku? Kliknij tutaj, aby zaproponować nam ciekawy temat!

Organizator: KBF
08 lutego 2025, godz. 17:00
Apteka Designu / Kopernika 19a

Jeszcze w latach 70. fantastyczno-naukowe wizje przyszłości wybiegały setki, a nawet tysiące lat do przodu. Napędzał je optymizm powojennego skoku technologicznego, którego ucieleśnieniem stał się kosmiczny wyścig ZSRR-USA. Wydawało się, że międzyplanetarne podróże, zaawansowane technologie do codziennego użytku i eliminacja śmiertelnych chorób to tylko kwestia czasu. Z tych śmiałych wizji nie zostało prawie nic: obecne w popkulturze przyszłości rozgrywają się raczej w najbliższych dekadach. Świat przedstawiony to najczęściej koszmarna wersja znanej nam rzeczywistości. Nawet na poziomie fantazji doszło do korozji wyobraźni. Co poszło nie tak? Dlaczego będzie gorzej? I jakie wnioski możemy wyciągnąć na poziomie estetyki i polityki popkultury? Na ten temat porozmawiamy z dr. Patrickiem Leftwichem i dr Magdaleną Kozyrą. Prowadzenie: Samuel Nowak, PhD Emeritus

Uczestnicy: Patrick Leftwich – dr, pisarz, doktor filozofii, badacz technologii i semiotyki, tłumacz na język polski Nicka Landa, Marka Fishera i Luciany Parisi, eks-HOMAR. https://www.minasmongrel.xyz ;  https://x.com/kitsumute

Magdalena Kozyra – dr, kulturoznawczyni i groznawczyni, wykłada na kierunku Game Design na Uniwersytecie SWPS w Krakowie; obroniła doktorat poświęcony zagadnieniu porażki w grach cyfrowych.

Wybierz bilety

Twój koszyk