Loading...
Przejdź do treści
99
DORMITIO: LA CHACANA

DORMITIO: LA CHACANA

Medytacja i sny, rytuały i taniec. Artyści duetu La Chacana – Pierre Hamon i Ananda Brandão – zabierają nas w podróż w rytmie wybijanym na instrumentach z drewna i skóry oraz w dźwiękowym wszechświecie fletów rodem ze starożytnych cywilizacji: średniowiecznych podwójnych instrumentów wywodzących się wprost z fletów i auloi greckiej i rzymskiej starożytności; trójotworowych fletów i bębnów średniowiecznych minstreli oraz podwójnych i potrójnych fletów dawnych cywilizacji Meksyku. Przetrwały one w tradycjach Francji i Hiszpanii, ale także wśród rdzennych ludów Ameryki, od Meksyku aż po Peru: flety z kości, ceramiki, trzciny czy bambusa, z drewna, drążone („flet miłości” Indian równin Ameryki Północnej) lub toczone (europejskie flety proste) służące, jak deklarują artyści: „do uwodzenia żywych i do komunikacji z duchami”…

Muzycy cytują także Fransa Brüggena (tak lubiącego prowokacje!): „Bądź przede wszystkim zwierzęciem oddechu”. Ten program pozwala przyjrzeć się pierwotnej mocy muzyki tworzonej właśnie przez oddech i pradawny rytm, które mogą prowadzić zarówno do transu i medytacji, jak i ku radości i dzieleniu się chwilą pełną muzycznego porozumienia.

W programie Los pasos perdidos, który zabrzmi w późnonocnym pasmie Dormitio, obok europejskich utworów z XIII i XIV wieku oraz południowo- i północnoamerykańskich melodii tradycyjnych znajdą się także m.in. Hymn do wiatru improwizowany na kopii prehistorycznego, datowanego na 20 000 lat p.n.e. fletu z kości sępa odnalezionym w Isturitz w kraju Basków oraz Hymn do słońca zaprezentowany w formie rytualnego tańca do muzyki improwizowanej na fletni Pana wykonanej z piór kondora.

Całość zakończą improwizacje na rozmaite instrumenty cywilizacji prekolumbijskiej, w tym pamiątki dawnych kultur dzisiejszej Zatoki Meksykańskiej: mały flet aztecki, okaryny i potrójny flet w kształcie węża, a także pochodzące z terenów dzisiejszego Peru ceramiczne instrumenty quena Chincha (prosty flet kultury Chincha) oraz antara Nazca, rodzaj fletni Pana związany z kulturą Nazca czy służące do wydobywania dźwięków wazy kultury Vicús.

INFORMACJE O DOSTĘPNOŚCI:
Koncert z miejscami siedzącymi nienumerowanymi. Miejsce koncertu jest dostępne dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Wejście od ulicy Stolarskiej. Wewnątrz, z korytarza, trzeba zejść 4 stopnie w dół.
Koncertowe, delikatne oświetlenie miejsca. Koncert w pełni akustyczny, bez wykorzystania systemów nagłośnieniowych (co za tym idzie – brak pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących).
Istnieje możliwość asysty dla osób z niepełnosprawnością wzroku*.
DATY SRZEDAŻY BILETÓW:
Sprzedaż biletów na stronie KBF:BILETY rozpocznie się w dniu 12 lutego 2025 o gdzinie 10:00.
Przedsprzedaż biletów, poprzez aplikację KBF:PLUS rozpocznie się w dniu 11 lutego 2025 o godzinie 9:00.
Sprzedaż wyjątkowego festiwalowego PAKIETU VIP rozpocznie się 11 lutego 2025 o godzinie 9:00 na stronie KBF:BILETY
Zakup biletów na to wydarzenie jest równoznaczne z zapoznaniem się z postanowieniami Regulaminu Organizatora wydarzenia.
Organizator: KBF
14 kwietnia 2025, godz. 22:00
Klasztor oo. Dominikanów - Krużganki / ul. Stolarska 12, 31-043 Kraków
90 zł
*Możliwość asysty dla osób z niepełnosprawnością wzroku: jeśli będą Państwo potrzebowali asystenta prosimy o zgłoszenie do 31 marca 2025 poprzez mail na adres: barbara.zajac@kbf.krakow.pl lub telefonicznie (tel. 604 483402 - to numer Barbary Zając, koordynatorki dostępności w KBF). Razem z asystentem będzie można przejść z najbliższego przystanku autobusowego lub tramwajowego. Na miejscu obecni będą wolontariusze oraz obsługa widowni, którzy w razie potrzeby służą pomocą.
W przypadku szczególnych potrzeb lub dodatkowych pytań – zadzwoń lub napisz do nas. Chętnie pomożemy!  tel./SMS: +48 604 483 402 / mail: barbara.zajac@kbf.krakow.pl

Wybierz bilety

Twój koszyk

Zobacz inne wydarzenia: