Loading...
Przejdź do treści
99
Cinematic Piano: Aleksander Dębicz

Cinematic Piano: Aleksander Dębicz

Aleksander Dębicz – 10 lat Cinematic Piano

Aleksander Dębicz – jeden z najoryginalniejszych pianistów współczesnych – powraca do utworów z bestsellerowego debiutu, by jeszcze raz oczarować publiczność FMF. Album Cinematic Piano jest ekspresją indywidualnej wrażliwości, a jednocześnie dialogiem z mistrzami muzyki filmowej. Dębicz, uważany za mistrza improwizacji, z pewnością zaskoczy nas niepowtarzalnymi interpretacjami własnych kompozycji. Klimatyczny koncert będzie ukoronowaniem intensywnego tygodnia na FMF.

10 lat temu ukazał się debiutancki album Aleksandra Dębicza Cinematic Piano. Był on następstwem wygranej pianisty i kompozytora w konkursie Transatlantyk Instant Composition Contest, w którym zadaniem było stworzenie na żywo, ad hoc, muzyki do filmów.

Cinematic Piano zawiera oryginalne kompozycje Dębicza inspirowane kinem i muzyką filmową. Album spotkał się ze znakomitym odbiorem ze strony słuchaczy, krytyków i otworzył artyście drzwi do kolejnych projektów — koncertowych, teatralnych i filmowych.

Od czasu debiutu Dębicz wydał sześć kolejnych albumów, na których niezmiennie pobrzmiewa jego charakterystyczny styl, określany przez samego artystę jako cinematic classical. Dekadę temu postanowił przenieść na język fortepianu to, co najbardziej fascynowało go w kinie i muzyce filmowej. Dziś wraca do tych inspiracji, wzbogacając je o nowe doświadczenia i wrażliwość.

Aleksander Dębicz
Wszechstronny polski pianista i kompozytor, łączący w swojej twórczości muzykę klasyczną, filmową i improwizowaną. Jego artystyczne działania obejmują kompozycje, aranżacje oraz występy jako solista i kameralista.
Improwizacja i muzyka autorska stanowią fundament jego działalności, a pasja do sztuki filmowej wyznacza jeden z głównych kierunków jego twórczości. Już na debiutanckiej płycie Cinematic Piano (2015, Warner Classics) zaprezentował cykl 12 utworów inspirowanych kinem. Od tego czasu komponuje muzykę do filmów, słuchowisk i przedstawień teatralnych, współpracując m.in. z Teatrem Polskim w Warszawie i Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie.
Na swoim koncie ma siedem albumów: Cinematic Piano (2015), Bach Stories (2017, nominacja do Fryderyka), Invention (2018, nominacja do Fryderyka), Adela (2021, nominacja do Fryderyka), Sideways (2022), Magnolia (2024) oraz #LetsBaRock (2024). Magnolia to w pełni autorski album, na którym Dębicz występuje jako kompozytor i producent, nadając kompozycjom charakter filmowy. Projekt #LetsBaRock, opracowany z Jakubem Józefem Orlińskim, zawiera nowe aranżacje muzyki barokowej, a Aleksander Dębicz pełni w nim rolę pianisty, aranżera i kompozytora. Płyta była promowana koncertami m.in. w Concertgebouw w Amsterdamie i Filharmonii Berlińskiej.
Od 2024 roku Aleksander Dębicz nagrywa dla międzynarodowej wytwórni Warner Classics, z którą podpisał ekskluzywny kontrakt.
W 2022 roku zwyciężył w Bridgerton Scoring Competition, organizowanym przez Spitfire Audio. Jego muzyka do fragmentu serialu Bridgertonowie została uznana za najlepszą spośród 4 tysięcy zgłoszeń i oceniona przez Krisa Bowersa – autora oryginalnej ścieżki dźwiękowej Netflixa.
Jako pianista koncertuje w Polsce i za granicą, łącząc w repertuarze interpretacje dzieł klasycznych z improwizacją i muzyką autorską. Współpracuje z wybitnymi artystami, takimi jak Jakub Józef Orliński, Marcin Zdunik i Łukasz Kuropaczewski, tworząc unikatowe projekty muzyczne.
W swojej karierze Dębicz zdobył liczne wyróżnienia, w tym nagrodę główną w Transatlantyk Instant Composition Contest (2013), oraz współpracował z wieloma orkiestrami, jak Sinfonietta Cracovia czy Polska Orkiestra Radiowa. Jako dyrektor muzyczny odpowiadał m.in. za oprawę Gali Ministra Kultury, Balu Fundacji TVN oraz Sylwestra w Operze Lubelskiej.
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Aleksander Dębicz pozostaje jedną z najoryginalniejszych postaci we współczesnej muzyce, łącząc tradycję z nowoczesnością.

SPRZEDAŻ BILETÓW:
Sprzedaż biletów rozpocznie się w poniedziałek 14.04.2025 o godzinie 10:00
INFORMACJE O DOSTĘPNOŚCI:
Filharmonia nie dysponuje parkingiem dla słuchaczy, ale od strony ulicy Zwierzynieckiej znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek częściowo dostępny dla osób poruszających się na wózkach. Przy głównym wejściu do budynku, od ulicy Straszewskiego, znajduje się niski próg. Drzwi nie otwierają się automatycznie, dlatego obsługa widowni służy pomocą. Kasa biletowa znajduje się na parterze, wejście od ulicy Straszewskiego. Do szatni na poziomie −1 oraz na balkon można się dostać za pomocą windy. Wejście na główną część sali koncertowej jest pozbawione progów. Obsługa widowni otwiera obydwa skrzydła drzwi, żeby każdy mógł swobodnie wejść. Balkon nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach. Podczas koncertu można usłyszeć dźwięki z ulicy, a także poczuć wibrującą podłogę. Toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchu znajdują się na parterze. Zarówno kasa biletowa, jak i sala koncertowa (rzędy 3 i 4) zaopatrzone są w pętle indukcyjne. Istnieje możliwość wejścia do budynku z psem przewodnikiem. W kasie budynku znajduje się pętla indukcyjna. Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online. Istnieje możliwość asysty dla osób z niepełnosprawnością wzroku*.
Dojazd: najbliższy przystanek komunikacji miejskiej (tramwajowy): Filharmonia 01, 02, 03, w odległości 20 m
Organizator: KBF
01 czerwca 2025, godz. 19:30
Filharmonia Krakowska / Zwierzyniecka 1, 31-103 Kraków
140zł | 120 zł
*Jeśli będą Państwo potrzebowali asystenta prosimy o zgłoszenie do 30 kwietnia 2025 poprzez mail na adres: barbara.zajac@kbf.krakow.pl lub telefonicznie (tel. 604 483402) – do Barbary Zając, koordynatorki dostępności w KBF. Razem z asystentem będzie można przejść z najbliższego przystanku autobusowego lub tramwajowego. Na miejscu obecni będą wolontariusze oraz obsługa widowni, którzy w razie potrzeby służą pomocą.

Wybierz bilety

Twój koszyk