
Cinema Chorale: Choral Extravaganza
KONCERT ZOSTAŁ WYPRZEDANY / SOLD OUT
Tego wieczoru młodzi artyści z USA zabiorą nas w fascynującą podróż po klasyce muzyki filmowej! Usłyszymy zarówno niezapomniane hity musicalowe, jak również pełne magii tematy autorstwa Harolda Arlena, Johna Williamsa, Ennia Morricone czy A.R. Rahmana. Każdy, kto kocha kino, znajdzie w tym programie coś dla siebie.
Tegoroczna odsłona cyklu Cinema Chorale to efekt wieloletniej współpracy Krakowa z naszym miastem partnerskim – Rochester w stanie Nowy Jork. Z dumą zaprezentujemy artystów związanych z Nazareth University Treble Choir, w którego skład wchodzą studenci specjalizujący się w wykonawstwie muzyki komponowanej na głosy sopranowe i altowe. W programie wystąpią też studenci kierunku Musical Theatre, cenieni za inspirujące występy w popularnych produkcjach musicalowych. To wyjątkowa okazja, by spotkać tych artystów w Krakowie – i to w emanującej niezwykłą aurą przestrzeni klasztoru Franciszkanów.
Program:
Another Day of Sun – La La Land (2016) – Justin Hurwitz, Pasek and Paul
Over the Rainbow– Czarnoksiężnik z Oz (1939) – Harold Arlen, E.Y. Harburg
Wicked (medley) – Wicked (2003) – Stephen Schwartz
Love Theme – Cinema Paradiso (1988) – Andrea i Ennio Morricone
Nella Fantasia (In My Fantasy)– Misja (1986) – Ennio Morricone, Chiara Ferrau
Pure Imagination – Willy Wonka i fabryka czekolady (1971) – Leslie Bricusse, Anthony Newley
Adiemus – Chór (2014) – Karl Jenkins
Por una cabeza – Zapach kobiety (1992) – Carlos Gardel (ar. John Williams)
A Million Dreams – Król rozrywki (2017) – Pasek and Paul
Never Enough– Król rozrywki (2017) – Pasek and Paul
Libertango – Frantic (1988) – Astor Piazzolla
The Seal Lullaby – Eric Whitacre, Rudyard Kipling
The Pink Panther – Różowa Pantera (1963) – Henry Mancini
Jai Ho – Slumdog. Milioner z ulicy (2008) – A.R. Rahman, Gulzar, Tanvi Shah
Wykonawcy:
Nazareth University Treble Choir z przyjaciółmi
Colin Mann - dyrygent,
Sarah Rhee-Tirré - fortepian
Anne Kunkle - saksofon
Weronika Sura - akordeon
Joanna Paluch-Perkiewicz - wiolonczela
Zbigniew Granat - słowo
Nazareth University Treble Choir
Nazareth University Treble Choir składa się z młodych artystów związanych z Nazareth University w Rochester, jednej z czołowych uczelni wyższych w zachodniej części stanu Nowy Jork (USA). W skład Treble Choir wchodzą studenci, którzy specjalizują się w wykonawstwie muzyki skomponowanej na głosy sopranowe i altowe. Na tegorocznym Festiwalu Muzyki Filmowej zaprezentujemy atrakcyjny program obejmujący hity filmowe w wykonaniu Treble Choir oraz zaproszonych artystów towarzyszących.
Colin Mann
Jest dyrygentem Treble Choir na Nazareth University. Pełni także funkcję dyrektora chórów w Katedrze Muzyki im. Arthura Satza na Uniwersytecie w Rochester, gdzie prowadzi Concert Choir i Chamber Singers. Mann prowadził też liczne zespoły chóralne w Nowej Anglii, m.in. Viva Bach Festival, wykonujący kantaty i motety Bacha z towarzyszeniem instrumentów.
Colin Mann jest też solistą, specjalizującym się w pieśniach artystycznych oraz ariach operowych. Występował w tej roli wraz z licznymi zespołami. Wykonywał partie solowe w Magnificat Durantego, Mszy G-dur Schuberta i Requiem Faurégo, a także Dover Beach Barbera wraz z kwartetem smyczkowym Cushman String Quartet. Ostatnio wystąpił jako solista w Credo Margaret Bonds i Mszy D-dur Ethel Smyth w programie Eastman Summer Choral Institute. W 2019 roku Mann wykonał Pasję według św. Mateusza Bacha podczas Malaysia Bach Festival w Kuala Lumpur w Malezji.
Colin Mann zdobył tytuł doktora sztuk muzycznych (Doctor of Musical Arts) w dziedzinie dyrygentury na Eastman School of Music. Jego obecne zainteresowania badawcze obejmują muzykę krajów bałtyckich oraz Ameryki Łacińskiej. W czerwcu 2025 roku Mann uda się na Litwę, aby współpracować z profesjonalnymi chórami i badać nowe trendy we współczesnej nowej muzyce chóralnej.
Sarah Rhee-Tirré
Występowała jako solistka z orkiestrami w Ameryce Północnej, Europie i Azji – m.in. z Rochester Philharmonic Orchestra (USA), Rome Chamber Orchestra (Włochy), New Millennium Orchestra (Hiszpania), Orchestra London (Kanada) oraz Eastman Symphony Orchestra. Zdobyła liczne nagrody na arenie międzynarodowej – w konkursach Young Keyboard Artists Association International Competition, Virginia Waring International Piano Competition, Montreal Symphony Orchestra Competition oraz Canadian National Music Competition.
Dr Rhee-Tirré jest cenioną kameralistką. Występowała w różnych formacjach w prestiżowych salach koncertowych: Alice Tully Hall w Lincoln Center (Nowy Jork), Ford Center for the Performing Arts (Toronto, Kanada) oraz Eastman Kodak Theatre. Jest też członkiem kameralnej grupy Keys to Inclusion, promującej muzykę mniej znanych kompozytorów.
Prowadziła także kursy mistrzowskie na Uniwersytecie Silpakorn w Bangkoku (Tajlandia) oraz w licznych instytucjach w Ameryce Północnej. Sarah ma bogate doświadczenie dydaktyczne na poziomie akademickim i regularnie zasiada jako jurorka w konkursach muzycznych o zasięgu stanowym, krajowym i międzynarodowym. Obecnie jest wykładowczynią w Katedrze Fortepianu na Nazareth University.
Sarah Rhee-Tirré uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych (Doctor of Musical Arts) w Eastman School of Music, a także tytuł magistra w zakresie gry na fortepianie w Juilliard School.
Anna Kunkle
Jest wielokrotnie nagradzaną saksofonistką i wykładowcą na Nazareth University w Rochester w stanie Nowy Jork. Występowała na prestiżowych scenach w Stanach Zjednoczonych, w tym w Lincoln Center oraz Kennedy Center for the Performing Arts. Na arenie międzynarodowej koncertowała w National Center for the Performing Arts w Pekinie wraz z Eastman Saxophone Project, a także w Esplanade Theater w Singapurze wraz z Singapore Symphony Orchestra pod batutą Andrew Littona.
Zadebiutowała w Chicago w Chicago Cultural Center jako laureatka pierwszej nagrody w konkursie Musician’s Club of Women Competition w 2018 roku. Jako sopranistka w Khroma Saxophone Quartet zdobyła srebrny medal na Fischoff Chamber Music Competition w 2019 roku. Regularnie współpracuje ze współczesnymi kompozytorami i kontynuuje działalność koncertową na terenie całych Stanów Zjednoczonych, angażując się jednocześnie w edukację i działalność popularyzatorską.
Anne Kunkle uzyskała tytuł Doktora Sztuk Muzycznych (Doctor of Musical Arts) w zakresie gry na saksofonie oraz literatury saksofonowej w Eastman School of Music. Była członkiem Eastman Wind Ensemble oraz Eastman Saxophone Project. Ukończyła również studia magisterskie na Uniwersytecie Illinois w Urbana-Champaign.. Anne Kunkle jest artystką Selmer i gra na saksofonach Selmer Paris.
Weronika Sura
To artystka młodego pokolenia, która przełamuje konwencje przypisane akordeonowi. Tworzy projekty artystyczne, w których eksperymentuje z brzmieniem akordeonu i nietypowych zestawień instrumentalnych, m.in. z wiolonczelą, marimbą, trąbką, gitarą, flugelhornem, fletem, dudukiem i wokalem. W 2019 roku ukazał się jej debiutancki album Road to Cordoba, a w 2024 roku płyta Meditatio, nagrana z Dominikiem Lasotą i Elbląską Orkiestrą Kameralną.
Artystka koncertuje solo, z orkiestrami i zespołami kameralnymi. Występowała pod batutą Krzesimira Dębskiego, Tomasza Szymusia i Nicolasa Krauze. Jej muzykę można było usłyszeć na prestiżowych scenach, takich jak Filharmonia Narodowa czy Teatr Wielki – Opera Narodowa, a także na festiwalach w Polsce, Szwajcarii, USA, Niemczech i Austrii. Artystka blisko współpracuje z kompozytorami młodego pokolenia, ma na koncie liczne prawykonania i angażuje się w projekty artystyczne oraz komercyjne. Nagrywa muzykę do filmów i spektakli teatralnych. Jej repertuar obejmuje muzykę klasyczną oraz inspiracje kulturami świata i muzyką ludową.
Weronika Sura jest laureatką licznych konkursów akordeonowych i uczestniczką kursów mistrzowskich prowadzonych przez Grzegorza Stopę, Mie Miki i Stefana Hussonga. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie wykłada na Uniwersytecie Rzeszowskim i prowadzi Rzeszowską Akademię Muzyki.
Joanna Paluch-Perkiewicz
Wiolonczelistka, doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Rzeszowskiego. W 2019 roku uzyskała tytuł magistra sztuki na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Od kilku lat spełnia się jako pedagog w szkolnictwie muzycznym.
Aktywnie koncertuje w Polsce i za granicą, współpracując z zespołami kameralnymi, orkiestrami i agencjami artystycznymi. Występowała m.in. w Niemczech, Austrii, Turcji, USA, Kolumbii i Indonezji. Współpracowała z Filharmonią Podkarpacką, Zespołem Pieśni i Tańca „Śląsk” oraz Teatrem Pieśń Kozła, m.in. w spektaklu Raport Kasandry z udziałem Leszka Możdżera, wystawionym w Basenie Artystycznym Opery Kameralnej w Warszawie.
Paluch-Perkiewicz partycypuje w różnych składach kameralnych i orkiestrowych jako muzyk sesyjny. We współpracy z Agencją Artystyczną „Pro Musica” była członkiem orkiestry symfonicznej, wykonującej muzykę filmową w Filharmonii Berlińskiej, Laeiszhalle w Hamburgu, Gewandhaus w Lipsku oraz Copenhagen Opera House.
W swojej działalności artystycznej wykracza poza klasyczne schematy, współpracując również z artystami wykonującymi muzykę rozrywkową. Występowała m.in. z Kamilem Bednarkiem w projekcie MTV Unplugged nagranym w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Obecnie tworzy projekt z muzyką elektroniczną pod nazwą "smth2feel", gdzie stara się przełamywać stereotypowe postrzeganie wiolonczeli jako klasycznego instrumentu.
Zbigniew Granat
Dr. Zbigniew Granat jest profesorem muzykologii na Nazareth University w stanie Nowy York. Studiował muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz ukończył studia doktoranckie na Boston University. Jego zainteresowania naukowe obejmują awangardę muzyczną lat 50-tych i 60-tych XX wieku, sonorystykę, związki muzyki z polityką w czasach zimnej wojny, zagadnienia z zakresu estetyki muzycznej, etnomuzykologii i jazzu, analizę muzyki XIX wieku, twórczość Chopina oraz zjawiska zapożyczeń w różnych tradycjach muzycznych. Opublikował wiele artykułów, a teksty jego autorstwa znalazły się w programach wielu konferencji w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jego najnowsza książka na temat intertekstualności w muzyce Milesa Davisa ukaże się pod koniec 2025 roku. Przez wiele lat Granat zajmował się dziennikarstwem, publikując w Jazz Forum, Dzienniku Polskim, oraz Down Beat Magazine.
Dr. Granat był wykładowcą na Boston University, w New England Conservatory of Music, Massachusetts College of Liberal Arts, oraz Berkshire Community College. Obecnie jest profesorem muzykologii w Nazareth University w Rochester, w stanie Nowy Jork, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu muzyki poważnej, jazzu i etnomuzykologii, a także nadzoruje program studiów licencjackich. Jest również wykładowcą historii muzyki w Eastman School of Music.