Loading...
Przejdź do treści
99
Bitwa | Music Research Strategies

Bitwa | Music Research Strategies

20:00 Bitwa
Formułę bitwy najczęściej spotyka się w kulturze hiphopowej, tak w breakdance, turntablizmie, jak i freestyle rapie. Podobnie jak slamy poetyckie, to format oferujący poza artystycznymi uniesieniami także niemal sportowe emocje. Chcemy sprawdzić go na gruncie Sacrum Profanum, zaprosiliśmy więc dwa improwizujące duety, oba nieszablonowe, działające na przecięciu różnych gatunków. W lewym narożniku Malediwy Marka Pospieszalskiego i Qby Janickiego, a w drugim Colin Webster i Borja Díaz. Malediwy to wyróżniający się duet na scenie muzyki improwizowanej – eksperymentuje z różnymi estetykami. Webster jest jednym z bardziej wziętych saksofonistów sceny free impro, a Díaz doskonale reprezentuje hiszpańskie mocne uderzenie. Pozwólcie, że w ich kontekście przypomnę grupy Dead Neanderthals czy hiszpańską Orthodox. Kogo obstawiacie? Komu kibicujecie? A może ten pojedynek przyniesie w ogóle nieoczekiwane rezultaty i zakończenie? Przekonamy się już niedługo!
Malediwy vs Colin Webster/Borja Díaz
Malediwy:
Marek Pospieszalski – saksofony
Qba Janicki – perkusja
Colin Webster – saksofony
Borja Díaz – perkusja

21:30 Music Research Strategies
Strategie Badań Muzycznych inicjują gromadzenie i krytyczne ponowne zastosowanie strategii artystycznych w nowych kontekstach społecznych. Celem programu jest budowanie kompetencji w dziedzinach performansu, sztuki współczesnej i edukacji politycznej, które umożliwiają szerszą i bardziej zniuansowaną międzykulturową współpracę i dyskurs publiczny. Krakowska odsłona projektu powstanie we współpracy ze studentami perkusji Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, pod kierownictwem dr hab. Aleksandra Wnuka, którzy razem z Marshallem Trammellem przygotują antypomnikowy rytuał grupowej improwizacji wokół wspólnie wybranego tematu społeczno-politycznego.

Marshall Trammell jest eksperymentalnym archiwistą, perkusistą, dyrygentem i kompozytorem. Jego estetyka i aktywizm koncentrują się na artystycznych interwencjach w zmiany społeczne, a strategie artystyczne obejmują improwizację jako narzędzie budowania kolektywnej zmiany. Trammell wykorzystuje również wspólne tworzenie muzyki i sztuki do wyjścia poza domenę tradycyjnych instytucji kulturalnych, oddając akt wspólnej produkcji z powrotem w ręce społeczności.

Projekt Music Research Strategies Trammella to platforma edukacji performatywno-politycznej służąca wcielaniu w życie sprawiedliwości społecznej, strategii organizacyjnych i rozwoju alternatywnej infrastruktury. Muzyk współtworzy duet Black Spirituals, współpracował z takimi artystami jak: Raven Chacon, Pauline Oliveros, Aaron Turner, Saul Williams, Hong-Kai Wang i Francis Wong. Realizował projekty dla Letnich Kursów Muzyki Nowej w Darmstadt czy festiwalu Borealis w Bergen.
Marshall Trammell – Anti-Monumental Music, #2 (Krakow): Performing Anti-Ethnographic Research as Tactical Media in Memorial to… (2025)

Marshall Trammell – perkusja
Studenci perkusji pod kierownictwem dr hab. Aleksandra Wnuka

Dostępność:
Pierwsza część będzie miała charakter jazzowo-rockowo-metalowego koncertu, intensywność muzyki i głośność będą znaczne. Zalecane środki ochrony słuchu.

Druga część będzie mniej intensywna dźwiękowo, z elementami akustycznej improwizacji, przestrzennego rozłożenia instrumentów, także bardzo cichymi momentami. Treści w formie słowa mówionego w języku angielskim (spoken word) mogą mieć trudny lub niepokojący wydźwięk.

Przestrzeń dostosowana do potrzeb osób z trudnościami w obszarze poruszania się. W budynku nie ma pętli indukcyjnych ani systemów FM dla osób słabosłyszących. Istnieje możliwość asysty dla osób z trudnościami w ob wzroku*. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zakup biletów na to wydarzenie jest równoznaczne z zapoznaniem się z postanowieniami Regulaminu Organizatora wydarzenia.

Koncert jest współorganizowany z Akademią Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka” realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Organizator: KBF
07 listopada 2025, godz. 20:00
Teatr KTO / Jana Zamoyskiego 50, 30-523 Kraków
70 zł

ENG:
8:00 p.m. Battle
Battles are common in hip-hop culture, breakdancing, turntablism and freestyle rap. Like poetry slams, in addition to artistic experiences, the format also brings in emotions characteristic of sports events. We want to test it as part of the Sacrum Profanum festival, which is why we have invited two unique and unconventional improvising duos working at the intersection of different genres. In the left corner, we have Malediwy with Marek Pospieszalski and Qba Janicki. In the other corner, we have Colin Webster and Borja Díaz. Malediwy is a distinctive duo in the improvised music scene, which experiments with different aesthetics. Webster is one of the more eminent saxophonists of the free impro scene, while Díaz perfectly represents Spanish heavy music. Let me just remind you of such groups as Dead Neanderthals or Orthodox, they’ve been involved in. Who is your favourite? Who are you going to root for? Will this duel lead to unexpected outcomes? We will find out soon enough!
Malediwy vs Colin Webster/Borja Díaz

Malediwy:
Marek Pospieszalski – saxophones
Qba Janicki – drums
Colin Webster – saxophones
Borja Díaz – drums

9:30 p.m. Music Research Strategies
Music Research Strategies provide for the collection and critical application of artistic strategies in new social contexts. The programme aims to build competencies in the fields of performance, contemporary art and political education that enable broader and more nuanced intercultural collaboration and public discourse. The Krakow instalment of the project will be launched in collaboration with percussion students of the Krzysztof Penderecki Academy of Music in Kraków, under the lead of Dr. Aleksander Wnuk who will join forces with Marshall Trammell to develop an anti-memorial group improvisation ritual around a jointly chosen socio-political theme.

Marshall Trammell is an experimental archivist, drummer, conductor and composer. His aesthetics and activism focus on artistic interventions in social change, while his artistic strategies include improvisation as a tool for building collective change. Trammell also uses the collaborative creation of music and art to move beyond the domain of traditional cultural institutions, putting the act of joint production back into the hands of the community.

Trammell's Music Research Strategies project is a platform for performance and political education furthering social justice, organisational strategies and alternative infrastructure development. The musician is a co-founder of the Black Spirituals duo, and has collaborated with artists such as Raven Chacon, Pauline Oliveros, Aaron Turner, Saul Williams, Hong-Kai Wang and Francis Wong. He has carried out projects for the Darmstadt Summer New Music Courses and the Borealis Festival in Bergen.
Marshall Trammell – Anti-Monumental Music, #2 (Krakow): Performing Anti-Ethnographic Research as Tactical Media in Memorial to… (2025)

Marshall Trammell - drums
Percussion students, led by Dr. Aleksander Wnuk

Accessibility:
The first part of the event comprises a jazz-rock-metal concert, the intensity of the music and the volume will be considerable. Hearing protection recommended.

The second part will be less intense, with elements of acoustic improvisation, spatial distribution of instruments, as well as very quiet moments. Spoken word in English may have some difficult or disturbing overtones.

The venue is adapted to the needs of people with mobility difficulties. The building does not offer induction loops or FM systems for the hard of hearing. Assistance is available for people with visual impaiments*. You can enter the building with a support dog and a guide dog.

The concert is co-organised with the Krzysztof Penderecki Academy of Music in Krakow.

Financed from the funds of the Minister of Culture and National Heritage from the Culture Promotion Fund - a state earmarked fund - as part of the 'Music' programme implemented by the National Institute of Music and Dance.

Wybierz bilety

Twój koszyk

Zobacz inne wydarzenia: